NYC mail - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu NYC mail - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu

NYC mail

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 December 2006 | Verenigde Staten, Buffalo

Dag allen

Dit is het zelfe bericht als de NYC mail omdat ik niet weet of alles is goed gegaan



Dag allen

donderdag de 26 oktober kwamen nils en nog twee andre exstange studenten naar mijn huis om de nacht te verblijfen.of wat je nacht kon noemen, we moesten om 3 ur opstaan op om 4 uur (in de ochtend) op weg om naar rochester te gaan. niet dat rochester zo ver weg is maar NYC is dat wel. Daarom moesten we om 5 uur in rochester zijn om daar op de bus te stappen. iedereen van ons district die met de trip mee ging. ongeveer de helft van de mensen van ons districkt gingen mee. Op weg naar NYC was het erg stil omdat iedreen erg moe was, Nils ik alex en shara hadden niet geslapen die avond. en velen moesten van veder weg komen dan van uit buffalo, Maar buffalo zelf eas al ver.
de eerste stop van de bus was dus rochester, in syracuse was de volgende, Jelt bruinsloot stapte daar ook op. op dat momenet was de bus te vol, we hadden 2 personen te veel. maar gelukkig gingen we naar het verzamel punt waar nog een bus was om wat mensen te lozen, ik voelde wel sorry voor die mensen omdat ze niet in de bus met hun district zaten zo dat ze bijna niemand kende.


Laat in de middag ariveerde we in NYC, onze eerste view van de stad heeft veel foto's op geleverd. Aleen als je dacht dat we eerst naar de hotel gingen om onze spullen uit te laden en je fototoestel in ht ruim hebt zitten zo als ik en een paar anderen moet je het met de foto's van Nils doen. En niet alleen met de fotos van de stad maar ook van het hard rock cafe. Dat was namelijk de eerst stop in NYC. en natuurlijk waren alle jonge jongens hongerig omdat ze niks gegeten hadden zins ze in de bus zaten om 5 uur smorgens. Dus hadden we met zen alle (110 studenten) lunch in het hard rock cafe. Het was geweldig. het eten niet echt maar de plaats, en wat ze daar allemaal hadden voor dingen. Gitaren van John Lennen, Osbourn, Eric Clapton. de grijze pakken van de beatles,.

Dat wa niet alles die dag, we kregen eigelijk geen moment rust. na de Hard rock cafe gingen we naar de Manhatten Mall!, goot dat dt ding is zeg, echt enorm. daarna zijn we zo snel mogelijk naar de "United nations" geweest. waar we een rond tour hebben gekregen de zallen gezien waar de hoge heren vegaderen, en uitleg gekergen hoe alles verloop. niet zo heel interesnad vonden de meesten omdat de stoelen zo komvortabel waren dat je heerlijk je nacht rust die je niet had kon inhalen. Helaas mochten we geen foto's maken, want anders kon je mij zien in de UN confederarion room!! na de UN hadden we wat vrije tijd om te shopen en wat te eten voor dinner. Nils, ik en David(deen) waren zo slim om een hele pizza te kopen en te delen wat heel veel goedkoper was dan elk een punt. Manhatten is best duur hoor, dus als je weet hoe dat te pe perken, ik heb in 3 dagen 120 dollar op weten te maken. Maar ne de Mall gingen we naar een echte broadway musical! on broadway! helaas was het niet 42end street, maar beauty and the beast. Het was wel leuk om te zien en helamaal als toneelstuk maar toch weet je het verhaal l en je weet dat het een disney is. alles kwam dus goed. maar ze hadden het heel mooi gedaan. de wisseling van het decour ging erg snel. Het beste stuk was gewoon erg grappig.

We sliepen in een hotel in New jersy, vlak bij new ark airport, ik wist dus ardig waar het was omdat ik daar geland ben. de eerste nacht op weg naar de hotel kwamen we vast te zitten in de Manhatten tunnel voor ongeveer 2 uur, dus waren we in plaats van om 12 uur in het hotel maar 2 uur, en we moetsn al om 5:30 opstaan om naar de CBS morning show te gaan waar we dan buiten in de regen konden gaan staan om ff 2 sec op tv te komen.
maar omdat het dus de volgende dag regende zijn we naar "ground zero" gegaan op zich wow idereen wel graag naar ground zero maar was het eigenlijk iks meer dan een metro station en een bouw put voor wat nieuws, wat dat is weet ik eigenlijk nog steets niet maar ik heb het idee dat ze 3 dingen gaan bouwen "the Freedom tower" een dome en een memorial. in de tower. vervolgens kregen we een rondlijding op de bus met een tour, helaas was de gids alleen maar geintreseerd in waar je kon shoppen en war beroumde mensen wonen. ze kon eigenlijk niks vertellen over de geschidenis en ontwikeling van NYC. Maar ze bracht in wel naar china town, HELLO HONKONG, maar dan in NYC hadden we het gevoel. allemaal straat verkopers en goedkope t-shirts. Voor dat we de bus uitgingen hadden ze ons gewaarschuwed voor de straat verkopers dat alles wat zij verkopen ze goedkoper dan 5 dollars hebben gekregen! dus heb ik nu een horloge (seiko) voor 10 dollar. net als vele andere die een horloge hadden gekocht voor goedkoop. helaas was er al 1 in de bus die het opgaf een rolex natuurlijk.

na de tour hadden we 2 museas, the Metropolis en sience history museas. De metropolis was niet echt geweldig aleen maar art, en oude kunst werken.
maar de History museum was wel oke, ze hadden daar planeten, en de ontwikeling an ruimte vaart, ontwikeling van de aarde, in idergevan een stuk beter dan schilderijen. maar dat was niet alles die dag. Op naar madame tussaud's, waar we Jula robberts, gorge cloony, JFK, albert einstijn. en vele meer in levende lijve hebben gezien :P. vervolgens hadden we wat vrije tijd om op broadway wat te eten te vinden, niks dus, helemaal niks. of het was stampede vol. dus gingin nils en ik trug naar de bus met allen een klijne sandwitch. op weg naar de bus kreeg ik het koud en wouw ik me sjaal weer om doen. maar die had ik niet meer. Maar gelukig kon ik herinderen waar ik hem dan veloren moets zijn, In madame tussaud's. Dus ik rennen naar madame. op naar de balie, ik was hier om 5 uur, hier is mijn ticket, ik heb mijn sjaal laten liggen bij Capten Jack Sparrow, en mijn bus vertrekt in 5 min. Maar uitijndelijk had ik mijn sjaal terug en was net op tijd in de bus. op Naar Empire state building. trappen op lift in oren opblazen, nog een lift in nog meer ooorpijn en dan een hel of wind. Maar je kan de NYC van boven en in de necht zien. op zich zijn we daar mar kort gebleven maar zijn daar de meeste foto's gemaakt bij idereen. we moesten een bepaalde tijd terug beneden zijn voor de bus. maar ik een nog een paar anderen waren al eerder beneden en zagen oaan de overkant van de straat een starbucks! coffie dacht idreen, dus waren we halverwegen, komt de bus leider achter ons aan rennen, Waar denken jullie wel me bezig te zijn en of we wel goed snik waren om in ons eentje NYC te gaan verkennen. Wat ik erg raar vond om dat die ons voordurent onze gang liet gaan. Ben om ...:.... Uur terug bij de bus en red je maar, maar nee hoor. ff de straat over steken(met stoplichten) om een kop coffie te halen kan niet. dus op naar de bus en nar de hotel. ik had een kamer met Nils, Franca en een ander frans jochie.

de volgende dach konden we iets langer uitslapen zo lang onze bagage maar in de bus om 7 uur was en wij om 8 uur. wat aardig ging. om naar het vrijhiedsbeeld te gaan. Het was koud, en erg winderig. maar we zijn er gekomen en hebben het allemaal overleeft. ook al stonden we in de rij om het vrijhieds beeld te zien voor 45 min en hadden we maar een uur om te besteden op het eiland. rennen dus. Maar we hadden het gehaald omdat we toen we naa een uur aankwamen het met 30 min was verlengd :@, het vrijheidsbeeld door gerend om optijd te zijn en dan hoor je dat. Maar terug in NYC zouden we naar nog een musea te gaan, maar inplaats van dat zijn we naar CENTRAL PARK geweest. en naar het huis van lennon, het was echt gewelding om Central perk te zien en wat het nouw was, en omdat het bijna halloween was hadden de New yorkers,"imagen" gedecoreerd met pompoenen. er was ook een lijst met alle landen die iets gedoneerd hadden aan het park voor in johns stuk. Zelfs de USSR stond er op.

na central park was het tijd om naar huis te gaan. in de bus veel speldjes uit gewisseld en iedreen zijn volkslied gezongen maar natuurlijk moesten we van de bus lieder eindigen met
"The Star-Spangled Banner" die ik nogsteets niet ken. uiteindelijk warn we om 12 uur terug in rochester en om 1 uur terug in buffalo, Alex en shara bleven weer slapen maar dezekeer ben ik meteen naar bed gegan en niet meer wkker geworden tot dat leah op me sprong en zij dat ze haar schoenen nodig had of ik wist waar ze waren. gelukkig kon ik die dag later naar school gaan. want 7 uur slaap in 3 dagen is niet goed.

ik hoop dat het niet een te lang verhaal is, maar we hadden een geweldige tijd met zen allen en dec 1 komen alle studenten naar buffalo.!

  • 01 December 2006 - 11:12

    Lieke:

    Hee Thijs! Supercool! Helemaal niet te lang je verhaal maar leuk om te lezen.
    En ik had het mailtje ook gehad, in m'n hotmail, dus let maar niet meer op mijn vraag of je me op de lijst wilt zetten.
    groetjes!

  • 01 December 2006 - 14:53

    Diede:

    He Thijs, Leuk verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Buffalo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2007

Reis

13 Februari 2007

Lang geleden

07 Februari 2007

Lang geleden

01 December 2006

Hier in USA

01 December 2006

NYC mail
Thijs

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 19425

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: