Lang geleden - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu Lang geleden - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu

Lang geleden

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

07 Februari 2007 | Verenigde Staten, Buffalo

Dag allen

het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets van me hab laten horen mijn exuse daar over. maar Kerst en December is en drukke tijd voor de familie. ook was januwrie voor mij erg druk.


dus mijn eerste verhaal:
buffalo academy of sacred heart.

In mijn rotary club of 11 leden is het altijd leuk om te zijn. het zijn er mar een paar dus je kent iedreen en iedereen kent jouw en is erg betrokken met jouw.

Toch sommigen meer als anderen. helemaal als je school eigenlijk helemaal niet zo leuk is en meerdere Rotary leden in het leeraren beroep zitten(mijn host familie en 2 anderen). een van die twee is Barbra. Barbra is het hooft van een school, ja. buffalo academy of sacred heart. Dus elkekeer dat men vroeg hoe het op school ging en ik gewoon de waarheid vertel dat het niet echt een hele leuke school is begon ze elkekeer te vertellen dat ik een keer naar haar school moest komen. Waarom was ik daar dan niet in de eerste plaats geplaatst dan?

nou, buffalo academy of sacred heart is niet somaar een privet school. het is een
privet katholieke meisjesschool. jaja. dus ik was erg teleurgesteld dat ik daar niet heen kon. toch gaf ik niet op. ik had gehoord dat je bij een andere school kon schaduwen, een dag met iemand mee lopen. dus na de zoveelste keer dat ze zij dat ik het echt eens moest bezoeken had ik dezecht dat ik best wel een dag kon shadowen, ook al was het in een katolieke meisjes school.
Daar me was ze het voledig mee ens. zo'n jongen van nederland voor een dag. dat kan toch niet zo slecht zijn.

dus regelde ze een komst voor mij, maar daar bleef het niet bij, Ik kon mijn buddie Nils toch niet achterlaten in zijn katolieke jongens school.

Dus wij met zen tweeën de eerste vrijdag na de kerst vacantie naar school. voor het eerst met een brede glimlag op ons gezicht. Barbra had ons verteld dat er ongeveer 500 studenten in haar school waren (250 elk wat we meteen begrepen door naar elkaar te knikken).

Toen we daar aan kwamen was het een hele verbetering van mijn oude school. een mooi oud gebouw met nog veel betere "looks" binnen.

we waren geplaatst in het kantoor/balie en kregen een papier met vragen er op gedrukt.(Rachel zal er snel zijn zij weet wat je moet doen). en inderdaat Rachel kwam vrij snel: "hello i'm rachel. you must be Nils (blond and blue eye's). and you Thijs.

ja inderdaat. We waren nog niet klaar of een ander meisje met blond haar kwam binnen lopen: hello i'm rachel. you must be Nils (blond and blue eye's). and you Thijs.
maar dat is rachel. en zo kwam er nog een meisje met blond haar binne dit keer met Barbra:"dit is Rachel, she wil gide you today".

dus toen we eindelijk de goede en enige Rachel hadden zij ze wat we moesten boen met de vragen, probeer ze snel ff te beantwoorden en dan gaan we naar de verzaamel hal zo dat jullie je zelf kunnen intoduceeren. Nils keek naar mij en ik begreep (Help, we have to prevorm on stage in front of an all girls school, and read these questions). tja je moet er wat voor over hebben he. Gelukkig hadden we ongeveer een minut de tijd om te proberen de vragen te lezen terwijl de girls goed bedoeld advies op ons probeerden ts geven (there are only around 500 girls, 250 each. You know we can smell anything male around here in miles. enz.)

De moment of waarhied sprak. Nils en ik naar de theater (of zo). en Hermelien achtig meisje begon met de anauncment. Toen was het de beurt aan ons.

Wij op het podium springen en ons papier pakken. Helaas had ik het gevoel dat dit een saai lezen en andwoorden zal worden ("vraag", "andwoord"). gelukkig had ik op dat moment een brialte gedachte (ja ja ik kan ook opscheppen, maar dezekeer was het best wel een goede inval).

Ik begon, Ik ben van nederland en dit is Nils, ik ben 18 jaar oud sins voorige week. nils is 18 zins een week en een maand en hij komt uit........ en gaf het woor aan Nils (een van de keren Nils niet begreep waar ik aan dacht). Maar gelukkig was hij snel bij en begon te vertellen. zo probeerde we elkaar een betej belachelijk te maken en de vragen te beantwoorden. het lukte geweldig. zelfs toen we aankwamen bij de vraag wat het grappigste moment tot nu to was.

ik wist niet echt so sne; het grappigste. we hadden wat leuke dingen (een speelgoed aap die een joint rookt en grappig is zie (http://www.youtube.com/watch?v=tpbL7rMmz1M). of de keer dat greg en ik elkaar proberen uit te praten en ik hen een sacht hitje op zijn schouder gaf, waar op hij zij he der zijn geen punch bugs around (VW kever), terwijl er op dat moment een voor onse neus overstak(we waeren voor het rode lich aan het wachten). Ik besloot om het met die laatste te doen wat een groot succses was. na dat wouw idereen dat we met hun me gingen naar hun klas. Rachel wie ik zal volgen (nils kreeg een duitse exstange student, niet met rotary maar wel in die school). helaals hed ik het eerst uur geen les dus kwam rachel 2 (jess) zeggen dat ik met haar me ging. punt uit, naar religie. Helaas voor mij maasr gelukkig voor de meisjes was de les vandaag over "The secret love live of teenage boys". Dus zo weten al die meisjes wat wij zo hard proberen te verbergen :p.

de volgende lessen waren iets minder grappig maar toch leuk om te doen. Zelfs toen Greg ons weg bracht naar de school vroeg ik een pen en papier bij me had, Why? Name and nummber he said. geen zorgen Greg ik zal niet vertellen dat ik men mobiel bij me han inplaats, we zijn eigenlijk niet "alowed" om te daten.

over al was de dag een erg geslaagde missie. en Nils was erh blij dat ondanks dat hij de eerst ski club miste mee was ge gaan (het regenede).

Thijs Ridder

  • 07 Februari 2007 - 07:41

    Schelte:

    Goed weer van je te horen Thijs en hoe. Wat weer een verhaal! En zo te lezen ben je al aan het veramerikaansen:geweldig.
    Ik hoop dat je nieuwe school je goed/beter bevalt ook al zitten daar niet alleen meisjes op.
    Geniet van je tweede helft! Have a good time, Schelte

  • 07 Februari 2007 - 09:08

    Elisabeth:

    NOu, thijs, je maakt weer van alles mee, je bent toch niet echt op die school gebleven? volgens mij doen ze daar niet aan in Amerika, succes verder.

  • 07 Februari 2007 - 09:19

    Ineke:

    Leuk verhaal. Wissel je nu ook van gezin. heb je nog meer bierdopjes nodig en zijn de dopjes die ik stuurde aangekomen?

  • 07 Februari 2007 - 14:49

    Diede:

    Leuk om weer iets te lezen van jou! Hoe is het in het nieuwe adres?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Buffalo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2007

Reis

13 Februari 2007

Lang geleden

07 Februari 2007

Lang geleden

01 December 2006

Hier in USA

01 December 2006

NYC mail
Thijs

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 19426

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: