Hier in USA - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu Hier in USA - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu

Hier in USA

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 December 2006 | Verenigde Staten, Buffalo

Dag allen

met mij gaat het goed, ben hier nu bijna 3 maand. tijd gaat snel hoor.

wat is er allemaal gebeurt na NYC, een heleboel.

Het begon allemaal met een amirican football game. niet dat ik het een zo'n leuke sport vind, maar wel als je met je rotary leden een echte amiricaanse belvenis gaat doen, Amirican Football is de nummber 1 sport in amirica, natuurlijk is hockey basketball en honkball ook groot, maar men gaat uit zen bol voor football.

en niet allen de game hoor, nee. Zondag is de game, dat betekend voor sommige fans, frijdag avond naar de parkeer plaats. Feestje bouwen. Zaterdag slapen op parkeer plaats en nog meer feesten met bier en meer mensen. EN dan eindeljk zondag. De game, TAiLGATING, iedreen op parkeerplaats met footballs, bier en lol.

maar zo gek was ik gelukkig niet, ik heb allen het zondag tailgeten gedaan en naar de wetstrijd geweest. Buffalo Bils vs Green Bay packers. Buffalo won, 10-24. het was geweldig. een stadion vol gekke fans. 76 duizend. en dan iedereen blij omdat ze wonnen.

het volgende weekend was nils terug naar NYC. zijn soccer team had het locale siesoen gewonnen en moest nu state kampieonschppen spelen in NYC. ik heb dat weeken voor het eerst gehockied, ging niet echt goed omdat het mijn eerste keer was, en het was met het enige team dat ik wist hoe ik het kon berijken maar ook meteen het beste public team (geen privet school team). en greg en ik hebben een boom in de achter tuin gekapt om plaats te maken voor de ring. Elk jaar maakt greg een ijs ring, alleen elk jaar neemt een boom steets meer ruimte in dus hebben we hem gekapt.

omdat ik nils belooft had om naar de film te gaan zijn we die week naar Borat geweest, een engelsman die speeld dat die uit kazachstan komt en de Amiracan way gaat ondeken voor zijn land. Als buitelanders ontzettend grappig, maar niet met dingen die een buitenlander van een westerse of elke andere cultuur ooit zal me maken. omdat we dat weeken met kevin (mijn club president) zijn mee gewest hebben we ook de ontwkeling van luchtvaard in west NY megekregen. er is een museaum in een oude Curtiss-Wright fabriek. Westeren Ny was er belangerlijk in de ontwikelin van luchtvaar. maar gelukkig was dat niet het enige wat we daar gedaan hebben. Ook zijn we naar Casino Royale de nieuwe james bond geweest. een hele leuke maar niet zo als men gewent is, geen nieuwe snufjes, geen Q geen monnypenny, Alleen maar actie senece en laten zien hoe geweldig james is. maar om nog een echte amiricaanse ervaaring an toe te voegen. de Bills speelden uit dus waren er een hele boel fans die zondag bij kevin om de wetstrijd te kijken. een soort grote frienden bijeenkomst om football te zien.

hier is nu al het Kerst siezoen begonnen en overal is men bezig om kerst dingen buiten te zetten. selfs in de winkels zeggen ze al "happy holidays".

ik hoop dat ik jullie zo een betje up to date how, ook al is het vooral in de weekenden. door de weeks is het voornamelijk school.

Ik ben erg benieud hoe het in nederland gaat en of alles goe met iedreen gaat

Groetjes Thijs

Ps, mijn hotmail is ondekt bij spam, als je een mailte wil stuuren stuur het naar mijn gmail (HeeroRidder@gmail.com).

• 01 December 2006 - 14:26

Elisabeth:

hai thijs, nu ik had je via de andere mail net geantwoord, dus laat ik het hierbij, goed weekend met de boys in buffalo

• 01 December 2006 - 19:23

Schelte:

Geweldig wat je allemaal doet en meemaakt en zoals je je belevenissen op papier zet. Hier en daar een foutje en ik vraag me af of je email adres inderdaad HeerRidder@gmail.com is. Blijf verder genieten en ons op de hoogte houden, dikke knuffel Schelte.

• 05 December 2006 - 12:18

Sannemarije:

Hey lieverd!

Fijne Sinterklaas! Zal ik wat pepernoten bewaren voor als je terug bent? Ik zal snel weer wat voor je op de post doen. Geniet van de "happy holidays"!

Dikke kus, je zus

• 06 December 2006 - 14:16

Michelle:

Heey thijs,
    how's life in Amerika. Vast wel erg leuk.. maar in ons koude kikkerlandje hiero is het ook wel erg gaaf.. Ik vind het egt tof dat je al deze dingen zo bijhoudt..
    =xxx=ies Michelle

• 13 December 2006 - 22:56

PieterR:

super hoor, zoveel zien in amerika.jij kijkt nu zeker uit naar de kerstman, terwijl wij net die ouwe met lange witte baard weer naar Espanje uitgewuifd hebben. Ja, ja, het was weer een enerverende tijd voor de kinderen (en pa en moe).
    garoet (en let op arreslee-bellen)