Lang geleden - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu Lang geleden - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Thijs Ridder - WaarBenJij.nu

Lang geleden

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

13 Februari 2007 | Verenigde Staten, Buffalo

Christmas

Natuurlijk is kerstmis belangerijk, maar om een of andere rare rede is het nog belangerijker in de USA of America. Of het nouw aan die platen die ze daar verkopen is over xmas en let is snow let it snow. Of dat iedereen gewoon kadeautjes wil.

Ik heb geen idee, maar in iedergeval het is best leuk. Helaas gold dat best ook voor mij. Het was hekties. Zoeken naar leuke cadeautjes en dan ze nog zien te vinden. In iedergeval ik was twee week vrij of dat dacht ik, het bleek een week te zijn.

Ik had lang na gedacht over wat ik wouw geven. Greg had een hooft lamp nodig voor Tamagemi dus had ik die voor Jill gekocht. Voor de meisjes had ik de DVD Ice Age 2 gekocht. En voor Greg, een spel. Het meest gespeeld spel in nedrland denk ik op dit moment, maar de US had er nog niet van gehoor. Natuurlijk spreek ik over CATAN. Dus ik op zoek.

Kijk maar op Elmwood zijden de Nortons (de straat naast mij en de gezellig straat met winkels, maar het lijkt niet eens op een winkel straat in europa). Dus ik kijken. Het eninge wat ik daar kon vinden was de dvd. Dus ik vragen of ze me een keer rond konden rijden met dat ik zech wat ik nodig heb en dat zij dan weten waar ik heen moet.. natuurlijk kan ik dat, wat van vanaavond na het happy hour. Ik blij, eindelijk gaat het wat sneller dan op het laatste momend. Maar het mocht niet zo zijn. Het betekende dat Jill en ik naar elmwood gingen en daar kijken. Maar daar was ik al geweest en ik wis dat ik daar niks nodig had.

Het duurde 2 weken na dat om het voor me kaar te krijgen op de vrijdag voor kerstmis. (Greg moest nog wat op halen uit de “mall” en ik kon me). Helaas was het te laat voor Nils zijn cadeau waar ik nog steeds niet me klaar ben. Gelukkig voor Greg en Jill kon ik dus net optijd hun cadeautjes vinden.

Die zaterdag begon de kert vreugde al. Jill vader en familie had een bij een komst. Hoi hoi, een fest gekregen.

Maar daar stopte het niet mee, Zondag avond was er een feest bij Jill’s Moeder. Gelukkig kon ik naar een Buffalo Bills (NFL) gaan, de enge die we velooren als ik er was. Ooh ja, gelukkig helemaal niks gekregen.

De volgende dag was kerst. Waar ik te vroeg ge wekt werd door mijn zusjes (Thijs, Thijs, kom snel cadeautjes, kom kom, we willen ze openen 6:30). Gelukkig was alles gedaan. Ik had alles kunnen in pakken mijn cadeautjes voor nils zijn host familie gedaan en voor de stevensens (een erg goede en leuke fammilie een blok away). Zelf had ik niet echt eel er van verwacht. Maar dat viel aadig tegen. Mijn sok was goed gevuld (een boek en een beer met een kaart voor Itunes (musiek kopen online). Ook had ik een aantal cadeautjes. Gregs zus gaf me wat huid produkte (ze verkocht ze zelf). Van Nils wat leuke Sabres dingen met een cadeau “happy birthday” (een bier koud houder in de vorm van een Sabres jersy). Maar toch echt het beste cadeau kwam van een rare kant. Het laatste en het grootste. Het bleek een doos te zijn, met nog een doos met nog een doos en nog een, toen ik net dacht dat het nog een doos was zag ik iets zilveregs met witte letters “Ipodnano, up to 1000 songs”. JA JA i join the club ik heb een Ipod.
Toen het tijd was om naar nils te gaan om daar men gezicht te laten zien had greg me natuurlijk net nodig. Waardoor ik mams telefoontje miste. 5 min later was ik op naar Nils. Weer men moeder gemist. Bij Nils een spelletje monopoly gespeeld (Nils en ik hadden Jim een nieuwe doos gegeven om hem in een spel te luuren en om hem te plagen). Helaas speelde Jim niet mee.

Terug Thuis hadden we een klijn kerstfeest. Ongeveer 30 plus. Heel veel cadeautjes voor de kids en selfs een voor mij, een NFL san diago charchergs pet, helaas had het zo veel overeen met de sabres, dat ze niet had gezien dat het NFL was in plaats van NHL en een buffalo. Ooh ja er werd onder het eten gezong, in plaats van ooh denne boom, Happy birthday! Waar ik toch wel een betje blij me was, ik ben immer 18 zins die dag.

Kerst was dus best leuk, allen voor al die moeite die het koste en stress heb ik tog veel liever Sinterklaas, gewoon gezellig met familie en een kleine lijst waar je alles van weet te vinden.

  • 13 Februari 2007 - 21:52

    Lieke:

    Dat klinkt wel echt amerikaans, maar je hebt goed je best gedaan gepaste kado's te vinden. En een ipod....pffff ben jaloers!!!! Veel liefs!

  • 14 Februari 2007 - 07:46

    Schelte:

    Knap Thijs dat je nog zo veel voor elkaar hebt gekregen ondanks alle stress en niet weten waar je je cadeaux moet halen en fijn dat je zelf ook zo veel hebt gekregen en genoten (?). Een hele goede tijd bij je nieuwe gastfamilie, knuffel Schelte.

  • 01 Maart 2007 - 03:49

    Rolien:

    heb ook genoten van je nieuwe foto-series: ijs en je tamagemi avontuur.
    ben zeer benieuwd naar de bijbehorende verhalen!

  • 04 Maart 2007 - 11:51

    Pascal:

    ha die thijs!! SUPER ja, een i-pod! gaaf man.Heb je er al veel muziek op staan? hoe is t er verder mee? geniet je er een beetje van, van al je avonturen in de sneeuw? nou, k zal de foto's ff gaan bekijken! veel plezier nog, en wie weet spreken we elkaar binnenkort wel eens weer als je je zus of moeder aan de telefoon hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Buffalo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2007

Reis

13 Februari 2007

Lang geleden

07 Februari 2007

Lang geleden

01 December 2006

Hier in USA

01 December 2006

NYC mail
Thijs

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 19423

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: